mandag den 13. december 2010

Big Love

Jeg har slet ikke fortalt om min nyeste besættelse - "Big Love" - som er sprunget direkte ind på min top 5 over yndlings tv-serier overhovedet. Den seneste måned har jeg med lynets hast tærsket mig igennem de første fire sæsoner, og nu kan det ikke blive januar hurtigt nok, for jeg MÅ vide hvad der sker i femte!
Big Love handler om en stor familie i Utah. En MEGET stor familie. Bill Hendrickson (spillet af Bill Paxton) har nemlig ikke bare én, men hele TRE koner, og det ville normalt være nok til at afskrække mig fuldstændig. Jeg har nul tolerance overfor flerkoneri (polygami) - det er i mine øjne bare en megadårlig undskyldning for at knalde udenom, og når det så samtidig bliver retfærdiggjort igennem noget religiøst nonsens, burde jeg stå helt af. Men jeg ELSKER det! (I øvrigt ville jeg også tage mig flere koner, hvis jeg kunne få både Ginnifer Goodwin OG Chloë Sevigny...)

Det er en af de ting jeg er så glad for ved serie-mediet, og det er derfor jeg bliver ved med at vende tilbage til de samme serier - de prikker til mine fordomme, og jeg ender altid med at overgive mig 100% til disse overordentligt elskelige mennesker. Det er for mig utrolig interessant at se bud på, hvordan en mafia-familie lever (Sopranos), hvordan en bedemands-familie kan få en vanvittig hverdag til at fungere (Six Feet Under), og nu hvordan en polygamist får puslespillet til at gå op. Jeg er godt klar over, at det ikke er virkeligheden (gudskelov for det, det ville da være dødssygt), men fællesnævneren for disse tre af mine yndlingsserier er, at de er interessante, velskrevne og ikke fordømmende. En klar anbefaling herfra!

2 kommentarer:

  1. det er jo vildt at du har set det hele allerede. du har overhalet mig! jeg så sidste afsnit af sæson 3 i går, & MAN, what a cliffy. har hele sæson 4 liggende klar på en disk, så det kribler for at komme til at se det, men det er alligevel lidt svært at skulle vælge mellem utah og the wasteland...

    SvarSlet
  2. Ja, det sidste afsnit af sæson tre er for sindssygt! (Bare vent til det sidste afsnit af nummer fire...!) Åh, det er sådan en god serie. Jeg var nødt til at lade Red Dead Redemption ligge et par dage, så jeg kunne færdiggøre Big Love. Det var altså ikke en dum beslutning, siger jeg bare.

    SvarSlet