onsdag den 7. september 2011

.the walking dead.

The Walking Dead er på papiret den helt perfekte tv-serie for mig. Jeg er vild med ALT, der involverer apokalyptiske scenarier, og her bliver det meste af jordens befolkning udraderet af en virus, der endda også får mange af dem til at vågne igen. Instruktøren er en vis Frank Darabont, i min verden en ganske populær herre, da han har instrueret tre af de rigtig gode Stephen King-filmatiseringer, nemlig The Green Mile, The Mist og The Shawshank Redemption. The Walking Dead kunne også godt være skrevet af Stephen King, og det postapokalyptiske samfund har da også visse ligheder med den verden, vi møder i The Stand.

Serien så dagens lys sidste år med kun seks afsnit i første sæson; anden sæson kommer til oktober og er på tretten afsnit. Jeg skal helt sikkert kigge med, for jeg tror aldrig, at jeg har set så vellavede og skræmmende zombier. De øvrige karakterer er ikke alle lige overbevisende, men det er til at leve med. Det er ret god underholdning.

3 kommentarer:

  1. Åh, jeg elsker The Walking Dead! Eller, jeg er enig med dig i dét med karaktererne, og jeg synes, spændingen svinger lidt, but still - masser af zombier 'n 'stuff!

    SvarSlet
  2. Ja, og hvilke zombier! De er virkelig imponerende godt lavet. Hende der med søsteren er liiiidt irriterende, og så synes jeg, at det var lidt strengt af bedstevennen at være sammen med konen, dér. Jeg har store forventninger til sæson to!

    SvarSlet
  3. Haha, præcis - jeg kunne ikke være mere enig! Men jeg glæder mig nu også rigtig meget til serien fortsætter, og jeg tror også, jeg vil tage et kig på tegneserien inden da;)

    SvarSlet