lørdag den 24. marts 2012

Parks and Recreation

Det er med bævende mine at jeg begiver mig ud i at beskrive det fantastiske fænomen, der er Parks and Recreation, for der er SÅ meget godt at beskrive, og ord kan ikke yde serien retfærdighed. Handlingen udspiller sig omkring Parks and Recreation-afdelingens ansatte; primært den yderst engagerede Leslie Knope, der simpelthen er det mest sympatiske menneske nogensinde portrætteret på TV. Jeg gad virkelig godt være veninde med hende, ja, faktisk gad jeg godt hænge ud med dem alle sammen. Serien kører i øjeblikket på fjerde sæson, og den har bestemt ikke tabt pusten, men er blevet endnu bedre efter Adam Scott og Rob Lowe(!) indtræder i rollerne som Ben og Chris. 

Der er så mange gode karakterer i serien at det er svært at have bare én favorit. Jeg har fire; Leslie Knope, den mutte teenagepraktikant April (hvis yndlingsband er Neutral Milk Hotel!), hendes kæreste, den ikke helt så begavede Andy og selvfølgelig mesteren selv; Ron Swanson, der hader alting undtagen breakfast food. Der er guldkorn i hver eneste episode, men nogle af de allerbedste omhandler et bryllup mellem to homoseksuelle pingviner, byens maskot Lil' Sebastian og en spøgelsesrobotstøvsuger, der spiller Black Eyed Peas som den allerværste straf, man kan forestille sig. Jeg er helt enig. Der kunne nævnes utallige eksempler endnu, men jeg synes, at I selv skal opleve dem. Mine allervarmeste anbefalinger går til denne perle, der er strøget ind på en tredjeplads på min liste over yndlings tv-serier.     

2 kommentarer:

  1. Men de bedste scener er nu dem med Rashida Jones. (RASHIDA!!!)

    og hey, tillykke, froy!

    SvarSlet
  2. Rashida er sej. Men også ret... almindelig. Det er klart hende, jeg minder mest om. Måske derfor jeg bedre kan lide de andre. :) Men jo, hun er bestemt en sød pige, især når hun har skjorte på, som du siger.

    SvarSlet