onsdag den 2. januar 2013

a year is just a drop in time

I går havde jeg en rigtig dejlig aften i selskab med Rannvá og fem drenge af den allerbedste slags. Min kæreste lavede nogle utroligt lækre flødekartofler og en god bøf, og Rannvá og jeg havde købt ind af både champagne, såkaldt sparkletini samt kahlua, mælk og vodka til en runde white russians, så vi manglede ikke noget. Vi hørte god musik og mindre god musik og beundrede Jimmy, der tog hele balladen med både gæster og fyrværkeri i stiv pote, og så spiste vi bunkevis af snacks. Ved et-tiden trak Rannvá og jeg os tilbage til soveværelset, hvor vi så 'Det Gyldne Kompas' og spiste chokolade - bestemt en godkendt start på det nye år.
 
Men det er lidt mærkeligt med det nytår. En ny begyndelse. Muligheden for at starte på en frisk og lægge fortiden bag sig og alt det der. Det er bare alt, alt for tidligt for mig. Det er ikke engang en måned siden min mor døde - jeg kan på ingen måde overskue at skulle bevæge mig videre fordi kalenderen pludselig siger tretten i stedet for tolv. Jeg skal nok få et fint år, men jeg skal altså lige have lov til at komme op til overfladen igen. Godt nytår!   

5 kommentarer:

  1. Tag du bare tiden til at komme op igen. År kommer og går, selv når store ting sker i vores små liv, ting tager tid og det skal de også.

    Blev katten stiv, den er da meget interesseret i det med alko?

    Jeg havde slet ikke gættet at dine nye grafiske tryk var så store!

    Godt nyt år.

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det som en hyggelig aften. Det er godt nok længe siden, at jeg både har set eller læst Det Gyldne Kompas. Har nemlig forlagt mit eget eksemplar af bogen (hvordan det end har kunne lade sig gøre), men har nu lånt Kit's, så den snarest kan blive genlæst (:

    - Anne

    SvarSlet
  3. fasterfis: Du har helt ret. Ting tager tid. Det betyder bare, at de har været vigtige. Jimmy holdt sig fra alkoholen, han er mere til katteurt. Og ja, de er nemlig ret store - også større end jeg selv havde forventet, men det er jo kun en bonus!

    Anne: Det var lige hvad det var - hyggeligt, og ikke så party-amok. Rannvá havde aldrig set Det Gyldne Kompas, så det var jo en gylden (haha) mulighed at gøre det nu, hvor jeg lige har fået bøgerne. Dem vil hun også gerne låne, men mon ikke jeg selv lige skal have dem genlæst først.

    SvarSlet
  4. Jimmy er så sød, elsker at han snuser til flasken :)

    SvarSlet
  5. Han er verdens bedste lille bassemand. Og utroligt nysgerrig. :)

    SvarSlet