mandag den 28. januar 2013

but now we speak with ruined tongues

Dagen i dag har været en modbydelig og ubehagelig en af slagsen - faktisk den værste i meget, meget lang tid. Jeg har tudet over alting og ingenting lige fra jeg stod op, hvilket mildest talt var lidt ubelejligt da jeg har tilbragt det meste af dagen i en stillezone i toget. I morges græd jeg lidt over, at jeg kun er blevet optaget på det ene af mine to forårskurser på universitetet. Det er en potentiel katastrofe, da jeg skal have to fag for overhovedet at fortsætte - og selvfølgelig for at få SU. Jeg græd også, da jeg så den seks-stjernede anmeldelse af koncerten med Conor Oberst i fredags, for jeg har aldrig været så ked af at gå glip af en koncert. Så prøvede jeg at finde ud af hvorfor jeg ikke har opdaget han kom - men koncerten blev annonceret fire dage efter min mor blev syg, så det giver meget god mening. Men Conor... Han har jo været min special guy i over ti år nu, og der er også en grund til at Jimmys fulde navn er Jimmy Oberst. Og i fredags sad jeg alene hjemme og så fucking håndbold i fjernsynet... Jeg græd også lidt over at skulle rejse fra min kæreste og Jimmy, og så græd jeg lidt mere over hvor grim jeg bliver af at græde, og i bussen fældede jeg også et par tårer. I toget kunne jeg slet ikke styre det - prøvede at tømme hovedet helt for tanker og bare stene over vinterlandskabet, men jeg var bare så ked af det. Det er første gang jeg tog toget alene siden min mor blev syg, og jeg kunne slet ikke forholde mig til at hun ikke ville stå klar på perronen når jeg stod af i Hobro. Det gjorde min far heldigvis, og nu er aftenen alligevel blevet helt fin - min søster laver kager til fødselsdagen i morgen, og min far og jeg hjælper med at smage til. I morgen vil jeg ikke græde, men fejre min søster med manér.

4 kommentarer:

  1. Lille græde dame da, godt dagen er endt rart, og godt at du har mulighed for at tage hjem midt i ugen, når søster skal fejres.
    Jeg tror såmænd du trænger til tuderiet, ellers tror jeg slet ikke det ville komme.

    Håber det med studiet går i orden, for stressende lyder det jo.

    Når du kommer hjem igen ligger der en lille bitte pakke, for jeg har lige sendt den der CD til dig i dag!

    SvarSlet
  2. Sikke noget lort. Jeg håber, at dagen i dag bliver hyggelig på trods. Hils Mette og ønsk hende mange gange tillykke.

    Alskens kærlighed,
    Nanna

    SvarSlet
  3. fasterfis, jeg tror også jeg trængte til at tude. Det tyder det i hvert fald lidt på. Jeg håber studiet er gået i orden, men jeg er ikke helt sikker, og det er virkelig en irriterende stressfaktor. Jeg glæder mig til at komme hjem til en lille pakke!

    Nanna, dagen i dag har været rigtig god, heldigvis. Næste gang må du gerne sige til, når min kommende mand er i byen. :)

    SvarSlet
  4. Det lover jeg at gøre. Jeg tænkte slet ikke over det. Fik billetten i julegave af min søster og der var der allerede udsolgt.

    SvarSlet