torsdag den 24. januar 2013

with the weight of the sun on my head

I dag stod jeg op med solen og tog tidligt ind til byen for at købe de sidste gaver til min søsters fødselsdag på tirsdag. Jeg gik forbi en pige, der kom til at vælte fem cykler med sin egen cykel. Hun så helt fortvivlet ud, og jeg vidste præcis hvordan hun havde det, og så hjalp jeg hende med at rejse dem op igen, hvilket affødte et kæmpestort smil. Jeg gik også forbi en cementblander, der sagde den mest uhyggelige lyd jeg nogensinde har hørt, men så var der en håndværker der smilede til mig, og så var det ikke så slemt. På vejen lyttede jeg til musik med K, The Knife, Kent, Kitty Wu og The Killers, for det er de eneste kunstnere jeg har fået overført til min iPod siden jeg genstartede den. Herhjemme er Jimmy også rigtig glad for vores nye, større seng - og den er faktisk blevet hans favoritlegeplads. En af yndlingslegene består i at hoppe en meter op i luften efter en af de slemme mus, hvorefter han kan lande helt blødt på dynen. 

Min kæreste er taget til Jylland et par dage, men Jimmy holder mig med selskab, og de næste dage har jeg gode aftaler jeg sagtens kan overskue. Mangler mest min kæreste til at lave grapefrugtsodavand til mig på vores nye Sodastream, men det er vist ikke så svært, så måske jeg bare skulle gøre det selv. Nu hygger jeg mig med en julegave til mig selv; Life With Mr. Dangerous af Paul Hornschemeier, og den er virkelig fin og rørende. Jeg kan sagtens relatere til pigen Amy, der arbejder i en butik med sure kunder, bor alene med sin kat og har et usundt forhold til tegnefilm, is og drenge. 

5 kommentarer:

  1. Jeg har også overvejet sådan en Soda Stream. Specielt, hvis den kan lave danskvand med smag, for det er jeg praktisk talt afhængig af. Har en bange anelse om, at min kæreste og jeg ikke kan administrere at have sådan en i huset :-)

    SvarSlet
  2. Uh, er det ikke farligt for soda-cola-fanen at have sin egen maskine!?
    Den lyder hygs, den der tegneserie. Jeg vil hellere tegneserielæse end at skrive en ansøgning mere!

    MEN NU TIL DET VIGTIGE! Du har vundet, Tine! Skynd dig at glo ovre hos mig!

    SvarSlet
  3. Jeg er blevet så afhængig af Coca Cola at en degradering til almindeligt danskvand (med smag) vil være en klar forbedring, så jeg tror nok det skal gå. Nu må vi se, vi har først lige fået sat den op, og vi har stadig ti varianter at afprøve. :)

    Hurra, jeg har vundet! Jeg har fluks sendt dig en besked, fasterfis!

    SvarSlet
  4. Lyder som en skøn dag Tine, præget af godt med overskud - skønt skønt :D Den slags dage, kan man ikke få nok af.
    Og hvor ér jeg misundelig på din sodastream, jeg er hverken særlig meget en haj efter sodavand, saft eller juice, men danskvand er jeg tilgengæld helt tosset med :D Havde jeg en, drak jeg ikke andet (okay, rødvin, øl og kaffe kunne jeg ikke undvære - but still, danskvand er bare yndlings)

    - Anne

    SvarSlet
  5. Danskvand er uundværligt. Cola er yndlings, men jeg bliver simpelthen nødt til at skære ned, og så er danskvand en meget god erstatning. Jeg kunne heller ikke undvære en øl i ny og næ, men jeg er stadig ikke voksen nok til at drikke hverken rødvin eller kaffe. :)

    SvarSlet