lørdag den 9. marts 2013

wrap your arms around your kitty

I dag har verdens bedste mindstemand boet hos os i præcis et halvt år! Nogle gange synes jeg næsten timingen er lidt for perfekt - jeg har været ved at adoptere en kat så mange gange, og så ender jeg med at gøre det præcis en uge før min mor får konstateret kræft. Hvor har det dog været vigtigt at have den lille, bløde kat, der har krævet opmærksomhed og kærlighed, og hvor er jeg dog glad for, at det lige præcis blev Jimmy. Han har så meget personlighed, og selvom han laver lidt ballade af og til, kan jeg slet ikke stå for ham. 

Han er ikke verdens største puttegris, men det betyder ikke, at han ikke gerne vil nusses. Det skal bare helst være mens han ligger henslængt på gulvet, eller fra pladsen i hans yndlingsstol. En sjælden gang imellem kommer han over til mig på sofaen, og så ligger jeg helt stille i en ukomfortabel stilling med sovende lemmer lige så længe han gider blive liggende. Og derfor nænner jeg ikke at smide ham væk, når han hver morgen ved halv seks-tiden vækker mig og vil ligge på min mave eller i min arm. Det bliver først irriterende en times tid senere, hvor han insisterer på vi står op, og mjaver højt og hjerteskærende. Her er det bedst at ignorere ham, hvilket virker i et kvarters tid, hvorefter han kaster sig over mine kjoler, der hænger på træbøjler inde i soveværelset. Jeg kan høre den lyd i søvne, træbøjler der rammer hinanden, klak-klak - og hver morgen må jeg hænge mellem tre og otte kjoler op igen. Han ved det godt, for han hopper ned lige så snart jeg sætter mig op i sengen. Lille bandit.

Men ud over afbrydelsen af vores nattesøvn (det er nu også slemt nok!) er han en virkelig nem lille størrelse. Jeg har ikke fortrudt han er flyttet ind en eneste gang. Hvis han har været alene hele dagen er han lidt opmærksomhedssøgende og vil gerne lege hele aftenen, men det er jo ikke så underligt når han har snorkboblet i en solstråle hele dagen. Hurra for Jimmy! 

3 kommentarer:

  1. Hurra for lille Jimmy, der har passet så godt på dig!
    Glæder mig meget til jeg endelig skal møde ham!

    SvarSlet
  2. jeg smelter. vi ses i weekenden, sødekat! og tine, selvfølgelig, vi ses også, wooo.

    SvarSlet
  3. Jimmy spørger mig hver dag, hvornår du kommer, Mette. I dag sagde jeg - 'hun kommer allerede om otte dage!' Så svarede han, at han er en kat, og derfor ikke kan tænke i abstrakt tid - men da jeg sagde, at det er SNART, blev han rigtig glad. Han glæder sig også til at se dig igen, Rannvá.

    SvarSlet